Selecteer een pagina

Retourneren

Retourneren mag zonder opgave van reden binnen de wettelijke periode van 14 kalenderdagen na ontvangst van het product.
→ Maak gebruik van het model formulier van de consumentenbond en AMF –formulier herroeping– of stuur een mail naar info@sportcadeautjes.nl waarin je melding maakt van je voornemen tot retourzending.
→ Na het versturen heb je nog 14 kalenderdagen de tijd om het product terug te sturen.
→ De product(en) moeten compleet en ongebruikt zijn en in de originele verpakking worden geretourneerd.
→ De kosten voor de retourzending zijn voor rekening van jezelf.
→ Binnen 14 dagen nadat je Sportcadeautjes hebt laten weten dat je van de koop afziet, wordt het aankoopbedrag + eventuele bezorgkosten terugbetaald. Sportcadeautjes wacht daarmee totdat het product daadwerkelijk terug is of je bewijs hebt geleverd dat je het product hebt teruggestuurd.
Let op: als je 2 of meer artikelen bestelt en er 1 of meer houdt en 1 terugstuurt, hoeft sportcadeautjes wettelijk de bezorgkosten niet terug te betalen.

Bij welke aankopen heb je geen bedenktijd?
Je kunt niet alles wat je online koopt retourneren. Voor sommige producten geldt geen bedenktijd, zoals producten die je speciaal laat maken. Bij sportcadeautjes zijn dit de customized sportbordjes of signboards.

Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?
Je moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wilt houden. Je moet bijvoorbeeld kleding kunnen passen. Je mag de verpakking openmaken om het product te bekijken, mits je dit netjes doet. Je mag het product niet daadwerkelijk gebruiken als je nog niet weet of je het houdt. Sportcadeautjes mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.

Wat kun je doen als je een ondeugdelijk product hebt ontvangen?
Ook als je bij ons iets bestelt, heb je recht op een goed product. Een product is ondeugdelijk als het bijvoorbeeld niet compleet is, beschadigd, kapot of niet verwerkt. Ook als je er niet mee kunt doen wat beloofd is, is het product niet goed. Je hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als je een ondeugdelijk product hebt ontvangen, neem dan contact met ons op zodat we een oplossing kunnen vinden. Komen we er niet uit, dan kan je ons een email sturen.
→ Is het binnen 6 maanden nadat je product gekocht heb, dan kun je gebruik maken van deze voorbeeldbrief.
→ Heb je het product al langer dan 6 maanden, gebruik dan deze voorbeeldbrief.

Kun je een ondeugdelijk product retourneren?
Bij een ondeugdelijk product moet je eerst contact met ons opnemen en niet meteen retourneren. Als de bedenktijd voorbij is, is dat altijd het beste.
Als het product binnen de bedenktijd al niet goed blijkt, dan kun je kiezen om het te retourneren. Je hebt immers het recht op het product zonder opgaaf van redenen te retourneren.